maanantaina, heinäkuuta 20, 2009

Mustikkaa...


... mustikkapiirasta, mustikkamuffinseja, mustikkakiisseliä... mitähän ihmettä sitä tekisi viikonloppuna mökiltä poimituista mustikoista?! Piirakan jo eilen illalla leivoin, loput taidan laittaa suosista pakkaseen. Ei ollut edes tarkoitus poimia mustikoita mutta kun niitä oli mökillämme niiiiiiiiiin paljon... ihan sama minne päin katsoi, mustikoita mustikoita mustikoita.. isoja mustikoita :D Pakkohan niitä oli poimia...

Minä en siis ole talousihme, meillä keittiöhengettärenä toimii mies... itse tunnustan, etten edes osaa laittaa ruokaa, enkä juuri leipoakaan. Suorastaan noloa, mutta näin se on meillä aina ollut - mies on aina pitänyt ruoanlaitosta enemmän kuin minä... Olen todennut jo vuosikausia sitten olevani keittiöön liian perfektionisti... tai liian peukalo keskellä kämmentä :D Leipomisesta saattaisin jopa pitää, mutta en viitsi juurikaan leipoa sillä joutuisin syömään tekeleeni itse (mies ei pidä makeista leivonnaisista) ja se taas tietäisi lisäkiloja - ja minä kun lihon jo pelkästä herkkujen ajattelemisestakin... =/

Mutta siis juu, mustikoita meillä ainakin riittää :D

mustikkaisin maanantaiterveisin,

2 kommenttia:

  1. Oho olettepas löytäneet paljon mustikoita!Mustikkapiiras on kyllä niiin hyvää!Mekin tultiin just mökiltä ja siellä oli taas aika vähän mustikoita. Tosin meitä häiritsi hyttyset niin paljon, ettei jaksettu olla metsässä niin pitkään.. (kuka tervejärkinen nyt lähtee legginsseissä metsään.No oli mulla kumpisaappaatkin, mutta ei ne paljon auttanut..):)
    Minä pidän kyllä ruoanlaitosta ja leipomisesta, mutta aina siihen ei ole riittävästi aikaa ja tulee tehtyä niitä samoja arkiruokia.. Meilläkin mies onneksi osallistuu ruoanlaittoon ja oikeastaan hoitaakin kaikki kauppareissut myös itse (minä hoidan pyykit ja siivoan useammin).
    Ihanaa päivää sulle!
    /Sanna

    VastaaPoista
  2. Hih meilläkin mies hoitaa myös kauppareissut useimmiten :) Siksi mä olenkin aina ruokakaupassa ihan pihalla mitä pitäisi ostaa...

    Ja siis mun ei tarvinnut edes lähteä metsään saakka mustikkaan ;) Meillä on puolet mökin pihamaasta mustikkapensaita ja poimin kaikki mustikat polkujen varsilta - onnistui siis shortsit jalassa, ilman hyttysiä :D

    VastaaPoista

Kiva kun kävit! Ja vielä mukavampaa kun jätit kommentin :)